Bornocu Ersan 11 Kasım 2015 Çarşamba



Pek Muktedir - Sayın Adonhiram Kardeşim, toplantımıza katılan Kardeşlerin hepsi Ketum Üstad mıdırlar?

Adonhiram - Pek Muktedir, burada bulunan Kardeşlerin hepsi Ketum Üstadtırlar.

Pek Muktedir - Çalışmaya başlarken bir Ketum Üstadın ilk görevi nedir?

Adonhiram - Atölyenin gereği gibi korunmakta olup olmadığını tahkik etmektir.

Pek Muktedir - Öyle ise görevinizi yapınız. Muhakkik Kardeşimize, çalışmaya başlamak üzere olduğumuzu ve uyanık bulunmasının gerekli olduğunu bildiriniz.

Adonhiram - Muhakkik Kardeşim, Atölye kapısının iyice tutulmasını sağlayın; Pek Muktedir Üstadın Ketum Üstadlar Atölyesinin çalışmalarını açacağını Dahili Muhafız Kardeşimize duyurunuz; görevinde uyanık bulunmasının gerekli olduğunu kendisine söyleyiniz.

(Muhakkik Atölye dışına çıkar; Harici Muhafızı uyarır; içeriye döner)

Muhakkik - Adonhiram Kardeşim, Atölye içerden ve dışardan korunmaktadır.

Adonhiram - Nasıl korunmaktayız?

Muhakkik - Eli kılıçlı bir Ketum Üstad Atölye dışında beklemektedir.

Adonhiram
- Bu Üstadın görevi nedir?

Muhakkik - Atölyeye girmek yetkisi olmayanları kapıdan uzaklaştırmak ve ancak sizin uygun bulacağınız kişileri içeri almaktır.

Adonhiram - Melik Süleyman, gereği gibi korunmakta ve güven altındayız.

Pek Muktedir - Adonhiram Kardeşim, Ketum Üstad mısınız?

Adonhiram - Gönyeden pergele geçtim, Üstad Hiramın mezarını gördüm, orada Kardeşlerimle birlikte ağladım.

Pek Muktedir - Ketum Üstadlığa nerede atandınız?

Adonhiram - Defne ve zeytin dalları altında.

Pek Muktedir
- Orada ne gibi öğütler aldınız?

Adonhiram - Ketumiyet, itaat ve sadâkat.

Pek Muktedir - Muhakkik Kardeşim, Atölyede yeriniz neresidir?

Muhakkik
- Batıda, Adonhiram Kardeşin sağında ve önünde.

Pek Muktedir - Göreviniz nedir?

Muhakkik - Mesleğin esaslarına ve Pek Muktedir Üstadın emirlerine uymak.

Pek Muktedir - Adonhiram Kardeşim, sizin Locadaki yeriniz nerededir?

Adonhiram - Batıda, ışıkların arasında.

Pek Muktedir - Göreviniz nedir?

Adonhiram
- Ölünceye kadar bağlı kalmak.

Pek Muktedir - Atölyede Pek Muktedirin yeri neresidir?

Adonhiram - Doğuda ve öldürülen Üstadın mezarı önünde.

Pek Muktedir - Görevi nedir?

Adonhiram - Mesleğin usulünce yönetilmesini sağlamak, Masonluk önünde herkesin eşit olduğunu hatırlatmak ve işçilere görevlerini öğretmek.

Pek Muktedir - Bu gerçeği benimsiyor ve bu görevi üstüme alıyorum. Adonhiram Kardeşim, kaç yaşındasınız?

Adonhiram
- Üç kere yirmi yedi.

Pek Muktedir
- Saat kaçtır?

Adonhiram - Güneş doğmaktadır, karanlıklar dağılmakta ve en büyük Nur Atölyemizi aydınlatmaktadır.

Pek Muktedir - Mademki vakit gelmiştir ve yaşımız da tamamdır, Ketum Üstadların çalışmasını esrarlı sayılarla açmak üzere olduğumu Ketum Üstadlara duyurunuz. (• • • •)

Adonhiram - ( • • • • ) Kuzeydeki ve güneydeki Kardeşlerim, Pek Muktedir toplantıyı açmak üzeredir. Hazır olunuz. Düzenli duruşa geçiniz.

Pek Muktedir - Evrenin Ulu Mimarını Yüce Şanına ve Eski ve Kabul Edilmiş Skoç Riti Sonuncu ve 33. Derecesi Türkiye Yüksek Şurası adına ...... OLGUNLAŞMA Locasının dördüncü derece çalışmasını açıyorum; İşaret ve alkış için bana uyunuz, Kardeşlerim.

İşaret,

Alkış, ( • • • • )

Ketum olunuz; yerinde susmaya önem veriniz;

İtaatli ve sadık olunuz.

Atölye çalışmaya başlamıştır, oturalım Kardeşlerim.

Pek Muktedir - Kâtip Kardeşim geçen oturumun tutanağını okumak için söz sizindir.

(Kâtip geçen tutanağı okur)

Pek Muktedir - Adonhiram Kardeşim, Kâtip Kardeşimizin okuduğu tutanak hakkında diyeceği olan Kardeşlere söz veriniz.

Adonhiram - Geçen oturum tutanağı üzerine söz serbesttir, Kardeşlerim

(İsteyen dileğini ya da diyeceğini söyler; sonunda)

Adonhiram - Pek Muktedir söz isteyen yoktur.

Pek Muktedir - Hatip Kardeşim, kanunî mütalâanızı açıklar mısınız?

Hatip - Okunan tutanağın aynen (veya ileri sürülen değişiklik teklifleriyle) oya konulmasını teklif ederim.

Pek Muktedir - Hatip Kardeşin teklifini oyunuza sunuyorum.

(Tutanak oylanır ve usulünce imzalanır)

Bu yazı ; Bornocu Ersan Tarafından yazılmış olup, , kategorisine eklenmiştir. Bu ve buna benzer yazıları RSS 2.0 . ile takip edebilir, ve eğer istersende bu yazıya 1 yorumda sen yapabilirsin!

0 yorum for " 4.Derece Ritüeli: "Çalışmanın Açılışı" "

Cevap Bırakın

Reklam